Vocabulary (Trang 48 SGK Tiếng Anh 12 Mới, Tập 1)
<p><strong>Vocabulary 1</strong></p>
<div>
<div id="sub-question-1" class="box-question top20">
<p class="Bodytext40"><strong>1. Match the words/phrases in the box with the definitions.</strong></p>
<p class="Bodytext40"><em>(Nối các từ / cụm từ trong khung với các định nghĩa.)</em></p>
<table border="1" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tbody>
<tr>
<td valign="top" width="138">
<p><strong>a.</strong> the mass media</p>
<p><strong>b.</strong> addicted</p>
<p><strong>c.</strong> efficient</p>
<p><strong>d.</strong> social networking</p>
<p><strong>e.</strong> cyber bullying</p>
<p><strong>f.</strong> instant messaging</p>
<p> </p>
</td>
<td valign="top" width="582">
<p><strong>1.</strong> the use of websites and applications to connect with people who share similar interests</p>
<p><strong>2.</strong> the main means of communication reaching people on a large scale, such as television, radio, movies, newspapers, etc.</p>
<p><strong>3.</strong> a type of real-time online chat</p>
<p><strong>4.</strong> the use of electronic communication to hurt, threaten or embarrass someone</p>
<p><strong>5.</strong> doing something well with no waste of time, money, or energy</p>
<p><strong>6. </strong>unable to stop doing something because you like it very much</p>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
<p class="Bodytext40"><em> </em></p>
<p><span style="text-decoration: underline;"><em><strong>Hướng dẫn giải</strong></em></span></p>
<table style="border-collapse: collapse; width: 100%;" border="1" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tbody>
<tr>
<td style="width: 17.0728%;" valign="top">
<p><strong>a. 3</strong></p>
</td>
<td style="width: 17.6825%;" valign="top">
<p><strong>b. 1</strong></p>
</td>
<td style="width: 16.463%;" valign="top">
<p><strong>c. 5</strong></p>
</td>
<td style="width: 17.6825%;" valign="top">
<p><strong>d. 2</strong></p>
</td>
<td style="width: 17.0728%;" valign="top">
<p><strong>e. 6</strong></p>
</td>
<td style="width: 14.6338%;" valign="top">
<p><strong>f. 4</strong></p>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
<p><strong>a.</strong> <strong>the mass media</strong> - the main means of communication reaching people on a large scale, such as television, radio, movies, newspapers, etc.</p>
<p><em>(phương tiện thông tin đại chúng - các phương tiện truyền thông chủ yếu đến với mọi người trên quy mô lớn, chẳng hạn như truyền hình, đài phát thanh, phim ảnh, báo chí ...</em><em>)</em></p>
<p><strong>b.</strong> <strong>addicted</strong><strong> </strong>- unable to stop doing something because you like it very much</p>
<p><em>(nghiện - không thể ngừng làm điều gì đó vì bạn thích nó rất nhiều</em><em>)</em></p>
<p><strong>c.</strong> <strong>efficient</strong><strong> </strong>- doing something well with no waste of time, money, or energy</p>
<p><em>(hiệu quả - làm tốt một cái gì đó mà không lãng phí thời gian, tiền bạc, hoặc năng lượng</em><em>)</em></p>
<p><strong>d.</strong> <strong>social networking</strong> - the use of websites and applications to connect with people who share similar interests</p>
<p><em>(mạng xã hội - việc sử dụng trang web và ứng dụng để kết nối với những người có cùng sở thich</em><em>)</em></p>
<p><strong>e.</strong> <strong>cyber bullying</strong> - the use of electronic communication to hurt, threaten or embarrass someone</p>
<p><em>(bắt nạt qua mạng - việc sử dụng truyền thông điện tử để gây tổn thương, đe dọa hoặc gây rắc rối cho ai đó</em><em>)</em></p>
<p><strong>f.</strong> <strong>instant messaging</strong> - a type of real-time online chat</p>
<p><em>(nhắn tin ngay lập tức - một loại chat trực tuyến mọi lúc</em><em>)</em></p>
</div>
</div>
<p> </p>
<p> </p>
<div>
<div id="sub-question-2" class="box-question top20">
<p><strong>Vocabulary 2</strong></p>
</div>
<div id="sub-question-2" class="box-question top20">
<p class="Bodytext30"><strong>2. Complete the sentences with the words/phrases in 1. </strong><em>(Hoàn thành câu với các từ / cụm từ ở bài 1.)</em></p>
<p>1. Most people rely heavily on _________ as their main source of information.</p>
<p>2. Millions of teenagers around the world are _________ to computer and video games.</p>
<p>3. Teenagers can become addicted to _________ if they can't control the time they spend online.</p>
<p>4. Online advertising is more _________ than TV ads because of the huge number of Internet users.</p>
<p>5. Young people like _________ because of its speed, convenience and privacy.</p>
<p>6. Many Internet users delete their social accounts because of _________.</p>
</div>
</div>
<p> </p>
<p><span style="text-decoration: underline;"><em><strong>Hướng dẫn giải</strong></em></span></p>
<div>
<div id="sub-question-2" class="box-question top20">
<table style="border-collapse: collapse; width: 100%;" border="1" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tbody>
<tr>
<td valign="top">
<p><strong>1. the mass media</strong></p>
</td>
<td valign="top">
<p><strong>2. addicted</strong></p>
</td>
<td valign="top">
<p><strong>3. social networking</strong></p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top">
<p><strong>4. efficient</strong></p>
</td>
<td valign="top">
<p><strong>5. instant messaging</strong></p>
</td>
<td valign="top">
<p><strong>6. cyberbullying</strong></p>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
<p><strong>1.</strong> Most people rely heavily on <strong><u>the mass media</u></strong> as their main source of information.</p>
<p><em>(Hầu hết mọi người phụ thuộc nhiều vào các phương tiện thông tin đại chúng thể nguồn thông tin chủ yếu của họ.</em><em>)</em></p>
<p>the mass media (n.p): phương tiện thông tin đại chúng</p>
<p><strong>2.</strong> Millions of teenagers around the world are <strong><u>addicted</u></strong> to. computer and video games.</p>
<p><em>(Hàng triệu thanh thiếu niên trên khắp thế giới bị nghiện máy tính và trò chơi điện tử.</em><em>)</em></p>
<p>addicted (adj): nghiện</p>
<p><strong>3.</strong> Teenagers can become addicted to <strong><u>social networking</u></strong> if they can’t control the time they spend online.</p>
<p><em>(Thanh thiếu niên có thể trở nên nghiện mạng xã hội nếu họ không thể kiểm soát thời gian họ dành cho trực tuyến.</em><em>)</em></p>
<p>social networking (n.p): mạng xã hội</p>
<p><strong>4.</strong> Online advertising is more <strong><u>efficient</u></strong> than TV ads because of the huge number of Internet users.</p>
<p><em>(Quảng cáo trực tuyến hiệu quả hơn quảng cáo truyền hình vì số lượng lớn người dùng Internet.</em><em>)</em></p>
<p>efficient (adj): đủ</p>
<p><strong>5.</strong> Young people like <strong><u>instant messaging</u></strong> because of its speed, convenience and privacy.</p>
<p><em>(Những người trẻ tuổi thích tin nhắn nhanh vì tốc độ, sự tiện lợi và sự riêng tư của họ.</em><em>)</em></p>
<p>instant messaging (n.p): nhắn tin nhanh </p>
<p><strong>6.</strong> Many Internet users delete their social accounts because of <strong><u>cyberbullying</u></strong>.</p>
<p><em>(Nhiều người dùng Internet xóa tài khoản xã hội của họ vì đe doạ qua mạng.</em><em>)</em></p>
<p>cyberbullying (n, V-ing): đe dọa qua mạng</p>
</div>
</div>
Xem lời giải bài tập khác cùng bài